ETC High End Systems Zeo na HalfTime Show podczas Super Bowl LIX

Nagroda na targach LDI dla Elation
18 grudnia 2024
Teatr im. Stefana Żeromskiego w Kielcach
3 marca 2025

W niedzielę 9 lutego urządzenia High End Systems Zeo rozświetliły długo oczekiwany pokaz w przerwie meczu w Nowym Orleanie. Wśród utalentowanej ekipy, która przygotowała pokaz światowej klasy, byli projektant oświetlenia Al Gurdon, dyrektor ds. oświetlenia Ben Green z 22 Degrees, projektant oświetlenia Mark Humphrey z TruCreative Design oraz dyrektor ds. oświetlenia Eric Marchwinski z Earlybird Visual. Pakiet oświetleniowy dostarczyła firma PRG.

„Mieliśmy bardzo jasne podejście estetyczne do tegorocznego pokazu w przerwie meczu, które było zgodne z życzeniami z obozu artystów” — mówi Gurdon. „Chodziło o to, aby dążyć do kontrastu i kątów oświetlenia innych niż te stosowane w konwencjonalnym oświetleniu telewizyjnym. Chcieliśmy stawiać dramaturgię ponad „światło piękna”. Musiało sprawiać wrażenie monolitycznego i zsynchronizowanego z ciężkimi rytmami, bez „blasku”.”

Aby wesprzeć to podejście, 88 ruchomy głów Zeo umieszczono na środkowej szynie widowni, na górze sceny, w punkcie widzenia głównej kamery. Zeo charakteryzuje się unikalną, kwadratową konstrukcją soczewki. W momentach o wysokiej intensywności Zeo jest w stanie dostarczyć ponad 30 000 lumenów. Humphrey krótko podsumował: „Zeo ma dobry zakres kolorów, zoom i wszechstronność. Można traktować go jako proste urządzenie wash lub urządzenie efektowe z wieloma pikselami. Podoba mi się możliwość posiadania urządzenia z matową soczewką lub bez, ponieważ może ono stworzyć zupełnie inny wygląd”.

„Rząd Zeosów oferował wszechstronną opcję tworzenia efektów i oświetlenia dużego obszaru”, zauważa Green. „Posiadanie funkcji pan and tilt również czyniło go dobrym wyborem, ponieważ mogliśmy go bardziej “osłodzić” dla kamery niż statyczny stroboskop. Sprawdza się zarówno jako wypełniacz przestrzeni, widząc obiektyw na kamerze, oraz jako światło efektowe”.

Zarówno projekt powierzchni, jak i wydajność Zeo okazały się korzystne dla transmitowanego w telewizji wydarzenia. Marchwinski dodaje: „Zeo zapewniło nam gęsty system światła z dużą aperturą i zauważalnym wizualnym śladem na kamerze. Wyraźny wygląd powierzchni oprawy na kamerze nadaje się do tła w pokazie na mniejszą skalę. W tym pokazie zaprezentowano gęstość i rzut oprawy, a także doskonałą wydajność”.

Podsumowując to prestiżowe wydarzenie, Gurdon mówi: „Zeos były świetnym atutem w tworzeniu “ciężkiej” dynamiki pokazu. Są jasnym elementem o dobrych kolorach i dobrze sprawdziły się jako zamierzony efekt w kamerze. Ze względu na skalę użyliśmy ich w pokazie w przerwie w dość prosty sposób, ale możemy sobie wyobrazić, że będą miały dużą wszechstronność również w innych kontekstach. Zdecydowanie wybrałbym je ponownie”.

Zdjęcie z częścią zespołu projektowego od lewej do prawej: Wyatt Mailloux (specjalista ds. wsparcia produktu w ETC), Nick Couaette (pre-Vis Tech), Mark Humphrey, Harry Forster (dyrektor ds. oświetlenia), Al Gurdon, Bobby Hale (regionalny kierownik ds. sprzedaży w ETC), Ben Green i Eric Marchwinski

Fundusze Europejskie