Ochrona Proteus na deszczowych koncertach Muse

Teatr - usługi - strona główna
Nowa strona firmy TEATR
7 października 2019
Konkurs MINUIT UNE
28 lutego 2020

Ponieważ nigdy nie wiadomo, co ma do zaoferowania Matka Natura, granie koncertów na otwartych stadionach, bez względu na porę roku, zawsze jest nieco denerwujące dla personelu technicznego i projektantów oświetlenia. Podczas światowej trasy koncertowej angielskiego zespołu muzycznego Muse w 2019 r. „The Simulation Theory”, część tego „niepokoju” została złagodzona przez użycie ruchomych głów Elation Proteus Hybrid IP65, które były odporne na deszczowe europejskie lato.
Projektowaniem oświetlenia trasy, która rozpoczęła się na początku 2019 r. i zakończyła w październiku, była Sooner Routhier. To był jej pierwszy projekt oświetlenia dla zespołu i pierwsze doświadczenia z użyciem opraw Proteus. „Potrzebowaliśmy mocnego urządzenia o stopniu ochrony IP65 na deszczowe, europejskie stadiony. Musiały mieć mocną hybrydową wiązkę, aby osiągnąć każde oddalone miejsce na stadionie. Potrzebowaliśmy również urządzenia, które poradziłoby sobie ze wszystkimi zawiłościami muzyki Muse. To było moje pierwsze doświadczenie z Proteusem i były one idealnym rozwiązaniem dla naszych potrzeb ” – skomentowała Sooner Routhier.
Muse podróżował po świecie przez cały rok 2019, promując album „The Simulation Theory” z końca 2018 roku. Temat science fiction z lat 80. i inspiracja do gier wideo, to pomysł dyrektora artystycznego Jesse Lee Stout. W tym pomyśle główną rolę odgrywało oświetlenie. Sooner Routhier zaprojektowała coś na wzór pasa startowego na widowni połączonego ze sceną B, który pozwolił zespołowi na większą interakcję z publicznością. Projekt został wzmocniony liniami Proteus Hybrid po obu stronach pasa startowego i otaczającym scenę B.
„Jasne, użyliśmy ich ze względu na ich niesamowitą klasę szczelności IP, ale były również dobre w akcentowaniu zawiłości muzyki Muse. Myślę, że moją ulubioną chwilą była piosenka Thought Contagion, gdzie wszystko skupiło się na pasie startowym i na scenie B, gdzie występowali tancerze zombie w niesamowitym zielonym świetle. Były również wykorzystywane do imitowania wiązek laserów nad widownią dla akt IV – Ultrafiolet. Innym ulubionym motywem jest uformowanie piramidy wiązek nad sceną B. ”powiedziała Routhier. „Urządzenia Proteus Hybrid radziły sobie wyjątkowo dobrze podczas całej trasy” – dodał Luke. „Mieliśmy bardzo mokre lato w całej Europie i miło było nie martwić się o te urządzenia”.
Znana z energicznych występów na żywo i znana jako jedna z najważniejszych imprez stadionowych na świecie, „Simulation Theory” nie zawiodła.
Oświetlenie na całą trasy dostarczyła amerykańska firma renatlowa Upstaging.
Zdjęcia: Louise Stickland

polski
Fundusze Europejskie